Zesde boek in de reeks ‘Wetenschappelijke doorbraken de klas in’

Op woensdag 25 januari 2017 heeft het Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit het zesde boek in de reeks ‘Wetenschappelijke doorbraken de klas in’ uitgebracht. Dit boek geeft (aankomend) leraren ideeën hoe je met wetenschappelijke thema’s aan de slag kunt gaan in de klas volgens de didactiek van onderzoekend leren.

Onderzoekend leren sluit aan bij de nieuwsgierigheid die kinderen van nature hebben, omdat ze binnen een bepaald thema zelf mogen bepalen welke vraag ze willen onderzoeken. In boek 6 staan de thema’s Molecuulbotsingen, Stress en Taal der zintuigen centraal. Daarnaast wordt er in het boek aandacht besteed aan de mindset van de leraar. Het boek is geschikt voor (aankomend) leraren met uiteenlopende ervaring op het gebied van onderzoekend leren.

Daarnaast zijn er een aantal hoofdstukken uit de boekenreeks vertaald naar het Engels en uitgebracht in het boek ‘Scientific breakthroughs in the classroom’. De gehele boekenreeks en het Engelse boek zijn via de website http://www.wkru.nl te bestellen. cover-wkru-boek-6-molecuulbotsingen-stress-en-taal-der-zintuigen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s